ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει τη νεοφιλελεύθερη επέλαση της στα δημόσια αγαθά με επόμενο στόχο τη δημόσια παιδεία και το δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Με ένα σύνολο από επιχειρήματα που εύκολα διαχέει στην κοινωνία από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ προσπαθεί να πείσει πως το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα ωφεληθεί από την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων και πως θα δοθεί η δυνατότητα σε κάθε νέο παιδί να σπουδάσει «όπου θέλει»  και «αυτό που πραγματικά θέλει».

Μπορεί να διαπιστώσει κανείς εύκολα ότι τα παραπάνω επιχειρήματα δεν ευσταθούν  αν κληθεί η κυβέρνηση να απαντήσει στις παρακάτω ερωτήσεις.

  • Πως ωφελήθηκε η δημόσια υγεία από την ίδρυση ιδιωτικών νοσοκομείων; Η ιδιωτικοποίηση των μεταφορών δεν οδήγησε στα Τέμπη;
  • Ποιος επενδυτής θα επενδύσει τα ποσά που απαιτούνται για να ιδρυθεί ένα Πανεπιστήμιο σαν το Μετσόβιο,  το ΕΚΠΑ,  το ΟΠΑ, το Πάντειο;
  • Το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο διδασκαλία, αλλά και έρευνα. Ποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα συμπεριλάβει τον τομέα της έρευνας και πόσο ανεξάρτητη θα είναι αυτή;
  • Όλα τα μεγάλα Πανεπιστήμια της Ευρώπης είναι κρατικά. Εκεί γιατί δεν έγιναν μεγάλες επενδύσεις από ιδιωτικά, τη στιγμή μάλιστα που το πελατειακό δυναμικό είναι μεγαλύτερο;
  • Γιατί τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια της Ευρώπης είναι στον πάτο κάθε κατάταξης;
  • Ποιος «επενδυτής» θα κάνει παραρτήματα ώστε να σπουδάζουν οι νέοι στην πόλη τους;
  • Γιατί θέσπισε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ώστε να μένουν εκτός Πανεπιστημίων χιλιάδες νέοι; Θα ισχύει η ΕΒΕ και για την πρόσβαση στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ή όποιος πληρώνει περνάει;
  • Θα ζητηθεί χρηματοδότηση από τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια για λόγους ισότητας με τα δημόσια;
  • Αφού το κόστος σπουδών μακριά από τον τόπο κατοικίας είναι δυσβάσταχτο για τη λαϊκή οικογένεια, γιατί δεν στηρίζει τις εστίες των δημόσιων Πανεπιστημίων και τη σίτιση των φοιτητών;

Είναι προφανές ότι η εμφανέστατη παραβίαση του συντάγματος που ξεκάθαρα αναφέρει στο άρθρο 16 πως « Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται» έχει πολλαπλούς σκοπούς που θα αποκαλυφθούν στην πορεία αν δεν ανακοπεί η αλαζονική πορεία του 41%.

Αφ΄ ενός τους ενοχλεί που αριστεύουν οι νέοι της εργατικής τάξης γιατί δεν μπορούν να ελέγξουν πλήρως την στρόφιγγα της πρόσβασης στο δημόσιο Πανεπιστήμιο,παρ΄ όλο που η λαϊκή οικογένεια υποφέρει από το κόστος προετοιμασίας για τις εξετάσεις.  Θέλουν  να μπορούν να ελέγξουν τη δυνατότητα του παιδιού του εργάτη, να μη γίνει εργάτης.

Αφ΄ ετέρου με γοργά βήματα επιθυμούν να περάσουμε στην εποχή που ό,τι δεν επιφέρει κέρδος δεν χρειάζεται να υπάρχει. Η ελληνική εκπαίδευση έχει καθυστερήσει να «εναρμονιστεί» με το νεοφιλελεύθερο μοντέλο. Είναι θαυμαστές του μοντέλου εκείνου που τα φοιτητικά δάνεια δημιουργούν  πολίτες καταχρεωμένους και υπόδουλους στις Τράπεζες. Συνεπώς και ανελεύθερους στις επιλογές τους.  Και αυτά  θα τα πετύχουν πλήρως όταν στο επόμενο βήμα θα θεσπίσουν δίδακτρα στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο.  Αυτός είναι ο τελικός τους στόχος.

Η κοινωνία έχει ήδη αποδεχτεί την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης με τα πληρωμένα μεταπτυχιακά, το ΕΑΠ, τα πανάκριβα φροντιστήρια, τις χρηματοδοτήσεις στα ερευνητικά προγράμματα. Συνεπώς, εδώ και χρόνια καλλιεργείται το έδαφος για τα επόμενα βήματα.

Η επίθεση στη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση από τη Δεξιά και το ΠΑΣΟΚ δεν είναι η πρώτη, αφού το 2006-2007 το φοιτητικό κίνημα ανάγκασε με μαζικούς αγώνες την υποχώρηση από την αναθεώρηση του άρθρου 16.

Σήμερα φοιτητές και μαθητές βρίσκονται και πάλι στους δρόμους σε μαζικές κινητοποιήσεις για να μην περάσει το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και για τη στήριξη της  Δημόσιας ποιοτικής δωρεάν Εκπαίδευσης με ισότητα στην πρόσβαση και ίσες ευκαιρίες για όλους.

Η Εργατική Λέσχη Ν. Σμύρνης στηρίζει τους αγώνες και το δίκιο των φοιτητών, των μαθητών και των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας που αντιστέκονται στη νέα επίθεση της κυβέρνησης στη δημόσια παιδεία. Καλεί τα μέλη της να συμμετέχουν και να στηρίξουν τα παν-εκπαιδευτικά συλλαλητήρια των επόμενων ημερών μέχρι τη νίκη και την ανατροπή του νομοσχεδίου.

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ.